Nieuws

Heeft u nieuws voor Dameskorfbalvereniging B.I.O.? Stuur uw bericht naar .

BIOkamp 2018
Geplaatst op: 29-03-2018

Wat was het een prachtige reis!

Ook dit jaar zijn we weer met de gehele jeugd van korfbalvereniging BIO op kamp geweest.
Deze keer was het thema: BIO gaat op wereldreis!

Op vrijdag 23 maart verzamelden 45 meiden in de leeftijd van 6 tot 16 jaar zich op het vliegveld bij d’Ouw School. Gelukkig hadden ze bijna allemaal hun ticket meegenomen en werden ze opgewacht door de stewardessen en piloot, klaar voor vertrek! Nadat ze afscheid hadden genomen van ouders, konden ze door de douane en kon de langverwachte reis eindelijk beginnen!
Helaas had onze vlucht wat vertraging, dus vermaakten we ons op het vliegveld met een spelletje ‘ik ga op vakantie en neem mee’, werd het kamplied alvast geoefend en het weekend alvast besproken. Ook hadden wij een echte piloot in ons midden waar we alles aan mochten vragen wat we altijd al hadden willen weten over vliegen.
Vervolgens zijn we met z’n allen naar Reusel gevlogen, waar we onze bedjes hebben ingericht.
Tijd voor het verkenningsspel; in de corvee-groepjes gingen ze op zoek naar stukjes van hun vlag. Deze zaten verstopt door de hele locatie. Dat kwam goed uit, want dan hadden ze gelijk alles alvast een keer gezien. Daarna mocht de jongste jeugd lekker ontspannen met spelletjes, knutselen en heel veel chips en snoep. De oudste jeugd speelde nog een bosspel in Hawaï. Dat was best wel spannend (want er bleek ook best veel water te zijn in het donkere Hawaï), maar we hebben ook veel lol gehad.
Bij thuiskomst was er, zoals altijd, lekkere warme tomatensoep!
Rond 2.30 uur gingen de laatste meiden ook lekker slapen en dus konden ook onze laatste stewardessen naar bed.
’s Morgens om 8.00 uur stond het ontbijt echter al weer klaar. Omdat de vlucht van de stewardessen voorlopig nog niet terugvloog, hadden zij de rol van reisleidster maar op zich genomen.
Na een heerlijk ontbijtje en de verplichte corvee, arriveerde ook de Kangoeroeklup, de allerjongste van de vereniging (3 tot 5 jaar). Gezamenlijk gingen wij een culturele tocht maken door Reusel, waar we op zoek gingen naar de plaatselijke bekende plekken en heel veel vragen mochten beantwoorden.
Daarna was er ook nog een verrassing: Elk team mocht zelf in de supermarkt eten gaan kopen voor het avonddiner. En ze mochten dus ook zelf beslissen wat dat dan ging worden. Er werd veel overlegd, gerekend, spullen teruggelegd en compromis gesloten. Maar uiteindelijk ging iedereen weer tevreden terug naar de blokhut.
Omdat het niet te doen is, om naar alle landen te vliegen in het weekend, was er voor ’s middags een vakantiebeurs georganiseerd. Gelukkig was het buiten, want de zon scheen heerlijk! In groepjes gingen de meiden langs verschillende kraampjes, waar je iets leerde over het land en ook een passende activiteit kon doen. Zo maakten we cocktails in Hawaï, raadden we dierengeluiden uit het amazone-gebied, gooiden we (bij gebrek aan boomerangs) met frisbees uit Australië, speelden we Kubb uit Zweden, maakten we Chinese puzzels en ontcijferden we het Maya-schrift. Uiteraard speelden we ook een potje Nederlands korfbal en hebben we zelfs op de planeet Mars ervaren hoe het voelt om (bijna) gewichtloos te zijn! En natuurlijk gingen we ook in klederdracht op de foto als herinnering aan onze gezellige middag.
Daarna was het tijd voor ons zelfgekozen diner. Onder de georganiseerde leiding van onze huiskok, kwamen er pannekoeken, broodjes hamburger, pizza, soep, broodjes en lekkere toetjes op tafel. Wat een gezelligheid!
’s Avonds deed de jongste jeugd nog wat spelletjes en werd er weer geknutseld. De oudste jeugd liep een mooie wandeling, alleen waren ze de kaart kwijtgeraakt, dus moesten ze de weg zelf terug zien te vinden. Een hoop gegiebel, gegil en gezang onderweg, zorgde ook daar voor een leuke avond.
Bij de blokhut nog een kopje soep en toen verdween iedereen toch snel naar hun warme bedjes.

Op zondag mochten we uitslapen (al was de klok verzet, dus daar merkten we vrij weinig van).
We ontbijten op ons gemak met een eitje, zorgen dat de corvee weer gedaan wordt en pakken al onze koffers nog in. Buiten spelen we nog een koffer-inpak-spel, oefenen we ons kamplied en sluiten we het weekend af met een frietje. Dan is het alweer tijd voor de terugreis. In Oerle worden wij warm onthaald door alle ouders, broertjes en zusjes. We zingen ons kamplied, pakken onze spullen en duiken lekker ons bed in.

Lieve meiden, wat was het weer een geweldig kamp! Bedankt voor jullie enthousiasme, humor en gezelligheid. Wij als leiding hebben er ook van genoten.
Bedankt aan alle onze piloten die ons geholpen hebben met het vervoer. Bedankt aan de ouders die speciaal op en neer gevlogen zijn om ons te komen helpen met de Reuselse tocht.
En een speciaal bedankje aan familie Peelen, want zonder jullie ‘vrachtvliegtuig’ hadden wij al die bagage nooit meegekregen.

Tot volgend jaar!

Groetjes, van een hele trotse kampleiding!

Vorige Volgende

Advertenties Sponsors

Autobedrijf Dingen BV Bekerhuis Vessem Bierings Intersport Van den Broek Loodgietersbedrijf Peelen Rabobank